Näin minua kuvailee reilu 50 ystävää, tuttua ja politiikkakollegaa. (Voit klikata kuvan auki.)

Olen 40-vuotias nainen Hyrylästä. Pidän itseäni vähän myös piilojokelalaisena, sillä tuusulalaisuuteni taival alkoi Jokelasta. Olen kuusivuotiaan suuren ajattelijan äiti. Olen kunnanhallituksen jäsen, kirkkovaltuutettu ja Keudan hallituksen jäsen. Harrastuksiani ovat piha ja puutarha, kirjat, vanhat tavarat ja kirpputorit.

Koulutukseltani olen sosionomi AMK ja ammatillinen opettaja. Työskentelen yksikönpäällikkönä mielenterveys- ja päihdekuntoutujien asumispalveluissa. Työhistoriaa minulla on varhaiskasvatuksessa, erityisluokanopettajana ja aikuissosiaalityössä sekä sosiaaliseen asuttamiseen liittyvistä tehtävistä.

Kuntapolitiikkaa tahdon tehdä lempein sydämin ja hyvässä yhteistyössä. Haluan tuoda päätöksenteossa erityisesti esiin niiden ääntä, jotka eivät itsestään ääntä pysty pitämään. Haluan että kaikilla on mahdollisuudet asua ja elää onnellista ja hyvää elämää myös silloin, kun lähtökohdat eivät ole kaikkein suotuisimmat. Vanhana lastentarhanopettajana tunnen erityistä intohimoa varhaiskasvatuksen kehittämiseen.

Teen Tuusulan vihreiden pormestariehdokkaan Outi Huuskon kanssa löyhästi kuntavaaliaiheista podcastia. Löydät sen Spotifysta nimellä Rakkaudesta lajiin ja pääset kuuntelemaan sitä täältä.

Facebookista löydät minut täältä: facebook.com/AnnikaLappalaine