Jaana Kellosalmi

Ehdokasnumero 111

Olen 46-vuotias kasvatusalan ammattilainen Lahelasta. Tunnen paremmin kutsumanimen Jasu. Olen asunut täällä kaksi vuotta, ja aiemmin Riihikalliossa kahdeksan vuotta. Työskentelen Tuusulan kunnalla ohjaamopalvelupäällikkönä. Työurani varrella olen työskennellyt seurakunnissa, järjestöissä ja eri kunnissakin. Aikaisemmista nimikkeistäni löytyy elämän kirjoa kriisityöstä päihdetyön kautta ehkäisevään päihdetyöhön ja erityisnuorisotyöhön. Työuraani yhdistää halu tukea nuoria ja nuoria aikuisia silloin, kun he tarvitsevat jonkun kulkemaan rinnallaan ja auttamaan elämän eteen tuomien solmujen avaamisessa. Tämä kaikki on vahvistanut ajatuksiani siitä, että kaikki eivät ole yhdenvertaisia, ja myös Tuusulassa on työtä tässä vielä tehtävänä.

Vapaa-aikanani saatamme törmätä erilaisissa mielenosoituksissa ja kampanjoissa. Uskon siis vahvasti kansalaisyhteiskuntaan ja erilaisiin tapoihin vaikuttaa päätöksentekoon. Erityisesti minulle ovat tärkeää ihmisoikeudet sekä eläinten oikeuksiin liittyvät kysymykset.

Minulle tuo valtavasti iloa pieni perheeni, johon kuuluu lancashirenkarjakoira (tutummin heeleri) Åke sekä juuri vappuna perheeseen tullut kodinvaihtaja, kissa Ebba. Åken kanssa harrastan rally-tokoa ja noseworkia ja viihdymme Tuusulan hienoissa ulkoilupaikoissa. Tuusulan vahvuuksia on minusta se, että lähellä on aina luontoa ja erilaisia kävely- ja ulkoilureittejä.

Minun unelmieni Tuusula arvostaa yhä enemmän moninaisuutta. Niin asuinalueissa, luonnossa kuin meissä kuntalaisissakin.

Facebookissa löydät minut täältä facebook.com/jaana.kellosalmi